XV Ogólnopolski Konkurs Ratujemy życie
XV Ogólnopolski Konkurs „Ratujemy życie” adresowany jest do uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych całej Polski.
W konkursie może wziąć udział osoba studiująca w Wyższej Szkole Gospodarki na kierunkach: nauki o rodzinie, pedagogika, socjologia, na wszystkich obszarach realizowanych przez Instytut Nauk Społecznych.
W każdej edycji konkursu studenci mają do wyboru jedno z dwóch zadań, z zakresu public relations dotyczących realizacji Studenckiego Projektu Zaangażowanego.
Społecznie Zaangażowane Projekty PR, które nadal stanowią nowatorską formę edukacyjną, w WSG realizujemy od 5 lat. Każdy Projekt Społecznie Zaangażowany, łączy w sobie charakterystyczne dla tej metody pracy elementy dydaktyczne, m.in. takie jak: wyznaczanie celów, wybieranie sposobów ich realizacji, opracowanie harmonogramu i podziału zadań oraz kontrolę ich wykonania, z elementami społecznego zaangażowania w sprawy istotne dla solidaryzmu społecznego, który jest trwale obecny w misji WSG.
Zgodnie z konstruktywistyczną teorią uczenia się, realizacja projektu rozpoczyna się od sformułowania problemu i jego szczegółowej analizy, która pozwolą na sprecyzowanie oraz – w dalszej części- podjęcie działań zmierzających do jego rozwiązania wraz z ekspozycją własnych przemyśleń na temat aktualnej percepcji problemu.
Te zalety projektu pozwalają także upowszechniać coraz popularniejszą tendencję do „wnioskowania od tyłu”, czyli najpierw jest rzeczywistość, informacja mocno osadzona w realnym kontekście, potem teoria. W ten sposób inspirujemy postawę twórczą, aktywną i otwartą.
Wprowadzanie kontekstu zaczerpniętego z rzeczywistości zdobywa popularność w szkolnictwie, również wyższym.
Przepis na PRojekt społecznie zaangażowany. Osobisty Zbiór Zasad wg Małgorzaty Dysarz-Lewińskiej
- Człowiek jest istotą twórczą. Zaufaj sobie.
- Działaj odważnie, planowo i koniecznie – całym sercem.
- Określ swoje rzeczywiste zasoby.
- Stwórz koalicję na rzecz słusznej sprawy.
- Zostań Partyzantem Nie bój się virali, guerili i teaserów. Obco brzmią , ale są skutecznie.
- Zapomnij o sztampowych ulotkach, plakatach i komunikatach do wszystkich.
- Ustal, kto będzie rzeczywistym odbiorcą Twojego Projektu, do czego ma zachęcić lub zniechęcić, za pomocą, jakich argumentów przekonasz swoich odbiorców, jakim językiem do niego przemówisz?
- Empatia- zawsze pożądana. Spójrz na Projekt z innej perspektywy.
- Ciesz się sukcesem! Ucz się na błędach! Wyciągaj wnioski i przygotuj kolejny projekt PR.
Warto skorzystać też z linku:
http://www.instytut.com.pl/IMM/prezentacje/Jak_pisac_strategie_komunikacji_-_przewodnik.pdf
Regulamin konkursu:
- Organizatorem konkursu jest Instytut Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Gospodarki, ul. Naruszewicza 2, budynek K, pokój K336.
- Konkurs jest skierowany do studentów interesujących się public relations i komunikacją społeczną. Do udziału zaproszeni są studenci dowolnego trybu studiów na kierunkach: nauki o rodzinie, pedagogika, socjologia, na wszystkich obszarach realizowanych przez Instytut Nauk Społecznych.
- Projekty konkursowe tworzone są indywidualne (kategoria: Slogan reklamowy dla kampanii społecznej) oraz indywidualnie i zespołowo (kategoria: Projekt Społecznie Zaangażowany).
- Konkurs rozpoczyna się 1października i trwa do końca lutego każdego roku akademickiego (semestr zimowy).
- Zadaniem osób biorących udział w konkursie jest przygotowanie pracy konkursowej w jednej z dwóch wyżej wymienionych kategorii, która ma ogniskować się wokół tematów społecznie zaangażowanych – to znaczy takich, które dotykają istotnych społecznie problemów społeczności lokalnej.
- Prace podobne do siebie lub w wielu punktach zbieżne będą eliminowane z konkursu.
- Prace w konkursie ocenia trzyosobowe jury,
- Konkurs składa się z trzech etapów:
I etap
- Zgłoszenie do udziału w konkursie do końca października każdego roku akademickiego.
- Nadsyłanie projektów prac (dla kategorii Projekt Społecznie Zaangażowany: max.5 tys. znaków - numeracja stron, czcionka 12 pkt. Times New Roman, czarna, standardowe marginesy i akapity) od 30 listopada do 31 grudnia każdego roku akademickiego. Praca musi zawierać: odpowiedzi na pytanie: jaki jest problem, jakie są założenia strategiczne i taktyczne.
- Nadsyłanie sloganów reklamowych dla kampanii społecznej kategoria: (dla kategorii Slogan reklamowy dla kampanii społecznej) – max. 3 propozycje na wybrany temat z krótkim (max 1000 znaków przesłaniem komunikacyjnym)
II etap
- Prezentacje prac konkursowych przed jury (prezentacje ppt, max 15 slajdów, czas wystąpienia – max. 15 minut dla kategorii Projekt Społecznie Zaangażowany i 5 minut dla kategorii Slogan reklamowy dla kampanii społecznej. Spotkania będą ustalane na czas po sesji zimowej każdego roku akademickiego.
- Nagrody
- Nagrodą w kategorii Projekt Społecznie Zaangażowany jest realizacja tego projektu w semestrze letnim roku akademickiego oraz nagrody książkowe.
- Nagrodą w kategorii Slogan reklamowy dla kampanii społecznej są nagrody książkowe.